PR článek
Hugo Boss, C&A, Tchibo… Brňáci nechávají vyniknout světové značky
Authentica začínala jako designer a výrobce reklamních nosičů, stojanů a instalací do maloobchodních prodejen. Dnes do jejich aktivit patří také výroba obalů z kartonu, dvě chráněné dílny a provoz jednoho z největších fulfillmentových center u nás, které zajišťuje veškerý logistický servis pro zákazníky e-shopů a distribuci zboží do prodejen.
Spolupráce s Waterdropem – štikou na trhu s nealko nápoji
Z logistického centra vytvořeného na míru pro rakouský Waterdrop Microdrink se distribuují stále oblíbenější nápojové kapsle i originální lahve do celé Evropy. „V Authentice pro Waterdrop navíc navrhujeme veškerá balení, včetně speciálních sérií,“ říká jednatel společnosti Miroslav Hanák a dodává: „Vytváříme jejich design a potisk nebo gravírujeme lahve, a dokonce jim i vybavujeme kamenné prodejny, které postupně vznikají v evropských metropolích nebo také v USA.“ Stejné logistické (fulfillmentové) centrum chtějí oba partneři otevřít nejpozději do dvou let i v Holandsku.
Úspěch až za humny a navíc u světoznámých značek
Retailmarketingové aktivity směřuje Authentica především do německy mluvících zemí a 70 % svého obratu realizuje v zahraničí. Mezi nejvýznamnější zákazníky firmy patří světové i evropské značky, jako jsou Hugo Boss, pro něj tvoří design a realizaci výloh po celém světě, Philips, Tchibo, L´Oréal, C&A, Nestlé nebo už zmíněný Waterdrop. Z českých značek pak Staropramen, Matonni, Hamé a další.
„Často se na přání zákazníků pouštíme i do velmi náročných úkolů. Pro amerického výrobce alkoholických nápojů Beam Suntory jsme nedávno vytvořili unikátní instalaci v 8 metrů vysoké výloze,“ říká Miroslav Hanák. Reklamu na prémiové giny ROKU GIN, která byla pro firmu loni asi největší výzvou, obdivují zákazníci největšího obchodního domu na evropském kontinentu – KaDeWe v Berlíně.
„O tom, jak důležité je zaujmout zákazníka, připravit mu nevšední zážitek a vytvořit tak pozitivní emoce a vztah ke značce nebo produktu, se snažíme přesvědčit také české obchodníky. Mnozí už to pochopili a společně připravujeme krásné realizace prodejen nebo showroomů,” doplňuje jednatel Authentica Group Martin Hasilík.
Společenská odpovědnost na prvním místě
Velký důraz tu kladou na ekologickou udržitelnost a sociální prospěšnost. Projevuje se to ve vztahu k životnímu prostředí, stejně jako zodpovědnému přístupu k zákazníkům, zaměstnancům i společenským institucím v regionu, kde Authentica Group podniká.
„Všechny zakázky posuzujeme také z ekologického hlediska. Největší materiálový podíl v našich projektech mají dřevo a papír, které lze dokonale recyklovat,“ říká Pavel Zemčík, šéf největší moravské kartonážky GRD servis, která je součástí Authentica Group a dodává: „Materiál na každý projekt se vyrábí na míru, abychom minimalizovali množství odpadu. I odpad se ale odváží k dalšímu zpracování a recyklaci a využije se opět pro výrobu nového papíru. V našich firmách taky používáme stále více elektromobilů a obecně přemýšlíme, kde všude ještě dokážeme přírodě pomoct.“
Authentica Group roste, takže nabírá
Firma, která v roce 2003 začínala se 3 lidmi, má dnes 260 zaměstnanců a stále hledá nové kolegy na nejrůznější pozice. Jen pro expandující Waterdrop dnes pracuje 60 lidí a v průběhu roku by jich měl být téměř dvojnásobek. V létě se celá Authentica Group také přestěhovala z areálu staré brněnské Zbrojovky do vlastních moderních prostor na Vídeňské ulici.
Dvě chráněné dílny umožňují práci lidem se zdravotním handicapem. GRD servis je největším zpracovatelem kartonových obalů na Moravě. Díky týmu špičkových designerů a grafiků sbírají návrhy i realizovaná řešení každoročně nejvyšší ocenění na prestižních oborových soutěžích.
9.1.2022/NK