Tisková zpráva

Šéfem Authentického fulfillmentu se stal Petr Litavec, který spoluzakládal americký Planet Express

Největší jihomoravské fulfillmentové centrum, které provozuje brněnská společnost Authentica Group má od listopadu nového šéfa. Je jím Petr Litavec, který se zároveň stal novým členem vrcholového managementu firmy. Jeho prioritou je dokončení vlastního softwarového řešení logistiky a robotizace fulfillmentových skladů. Fulfillment by Authentica chce do dvou let patřit mezi lídry na českém trhu.

Zkušenosti s fulfillmentem a e-commerce získal Petr Litavec ve Spojených státech, kde pracoval od roku 2015 jako projektový manažer společnosti Incparadise.com Johna Vanhary, a následně spoluzakládal společnost Planet Express, předního zasilatele zboží ze Spojených států do celého světa. Zde se také podílel na vývoji softwaru, který řídí celou logistiku obchodů od skladových procesů přeskomunikaci s dopravci, napojení na e-shopové platformy i administraci a platbu zásilek zákazníky.

„Nejvyšší prioritou je dokončení vlastního softwaru, který řídí celou službu a umí se pružně přizpůsobovat našim potřebám. Na tomto úkolu pracuju už od svého nástupu do Authenticy. Stávající řešení nepostačuje a jakékoliv úpravy jsou zdlouhavé i nákladné. Díky zkušenostem ze Spojených států vím přesně, jak by takové řešení mělo vypadat,“ říká Petr Litavec.

Pro Authentica Group pracuje Litavec od začátku roku 2021 a své zkušenosti uplatňuje na dvou projektech, které skupina spustila v minulém roce: Fulfillment by Authentica a Waterdrop Fulfillment. „Vloni se nám podařilo uspět v novém oboru – fulfillmentu. Také díky němu nebyly naše ztráty v covidovém roce tak vysoké. Teď je třeba posunout celý projekt dál a Petr Litavec je díky svým zkušenostem i pracovnímu nasazení tou nejlepší volbou. Do dvou let chceme v tomto oborou patřit mezi české lídry,“ říká Miroslav Hanák, jednatel společnosti Authentica Group. Dalším úkolem pro nového manažera je postupná robotizace skladů. Authentica ji chce realizovat v orizontu dvou let. Pozice Head of fulfillment by Authentica zahrnuje další vývoj služby, veškeré obchodní aktivity a odpovědnost za divizi vůči akcionářům Authentica Group.

Strategické cíle

  • Představení nejvyspělejšího softwaru v oblasti outsourcingu logistiky – doručování do celého světa, inteligentní řízení skladových zásob, propojení s většinou e-shopových platforem.

  • Robotizace skladových procesů jako reakce na zvyšující se poptávku.

  • Cílení na malé a střední e-shopy s tendencí růstu.

  • Pomoc partnerům s expanzí na trhy německy mluvících zemí.

Waterdrop Fulfillmet, který Authentica Group zajišťuje na míru rakouskému výrobci nápojových kapslí Waterdrop Microdrink, distribuuje z Brna zboží do pěti zemí Evropy a postupně expanduje i na další evropské trhy. Měsíčně odbaví bezmála 70 tisíc zásilek. Kromě fulfillmentu firma pro Waterdrop také navrhuje, vyrábí a kompletuje speciální edice obalů, originální lahve nebo prodejní stojany.

15.11.2021/NK